Het vertrek - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Bart - WaarBenJij.nu Het vertrek - Reisverslag uit Maarssen, Nederland van Bart - WaarBenJij.nu

Het vertrek

Door: Bart Overgaauw

Blijf op de hoogte en volg Bart

11 Oktober 2012 | Nederland, Maarssen

Jaja, het is nog twee dagen voor vertrek!
In Nederland begint het steeds kouder te worden, de dagen worden alweer korter, de pepernoten liggen weer in de winkels en vele zijn al gegrepen door de eerste verkoudheid, ik helaas ook!!! Misschien horen jullie mijn befaamde HOETSJOE wel vanuit Moskou!

De laatste dingen worden gekocht en gepakt. De euro’s rollen er in hoog tempo uit, onder de noemer, reizen kost je geld maar het maakt je rijk! In welk opzicht dat is, zal blijken;). Enkele details in de reis worden nog aangepast, gewijzigd en geboekt! De planning die Jef en ik vorige week gemaakt hebben kan alweer de prullenbak in! De Chinareis die wij hadden geboekt ging niet door i.v.m. te weinig boekingen. Wij zullen China nu op eigen(wijze) manier gaan bereizen. Hoe en wat zullen wij niet gelijk gaan verklappen! Het blijft natuurlijk improviseren. ( Eigenlijk weten we het nog niet:P)
Het eerste deel
Zaterdag ochtend om 9:40 uur zullen wij vanaf Schiphol het luchtruim kiezen en koersen richting Moskou. In Moskou wordt het gelijk bibberen. Rond de vijf graden boven nul. Tot maandagavond hebben wij de tijd om Moskou onveilig te maken waarna wij drie dagen in de trein zullen vertoeven richting Irkutsk. Jaja, Bart en Jef go’s bij het OV!!! In Irkutsk zal de muts worden opgezet, hier zal het wéér wat kouder worden. Jullie snappen hoe zwaar wij het gaan hebben. Wij zullen via Irkutsk richting het Baikalmeer reizen en weer terug naar Irkutsk.
Vervolgens reizen wij per trein door naar Mongolië. In Mongolië zullen wij een wintertrekking doen van een week, door noord Mongolië. Dit zullen wij doen met een gids.
Hier moet het ijsberenpak worden aangetrokken! Temperaturen van min 15, reizen is echt zwaar!! Vanuit Mongolië reizen we richting China, de plaats Dathong en Beijing. Vanuit hier zal het langzaam warmer gaan worden :D. Vanaf dit punt in de reis begint het overwinteren! Zon, zee, strand en warmte!
Om jullie een beeld te geven hoe wij verder zullen reizen een korte, of lange ( het is hoe je het bekijkt) opsomming van de landen/steden die wij aan zullen doen,
Hongkong, Singapore, Bali, Australië, Zuid-Afrika, Botswana, Namibië, Brazilië, Paraguay, Uruguay, Argentinië en……. (is nog in ontwikkeling)
De eerste drie weken verwachten wij zeer weinig op het internet te kunnen. Wij zijn in deze drie weken van veel factoren afhankelijk of wij op het internet kunnen.
Ik heb begrepen dat in China Facebook door de machtige president, Hu Jintao is geblokkeerd. Mocht je gelijk op de hoogte willen zijn van een update?
Via waarbenjij.nu kan je automatisch een mail ontvangen als wij een update hebben geplaatst. Mail, app, facebook, linkedin enz… Jeffrey of mij even je e-mailadres en wij zorgen dat je een automatische e-mail krijgt.
Wij hopen dat wij jullie regelmatig een mooi reisverslag kunnen voorschotelen! Wij zullen proberen jullie niet te jaloers te maken!
Tot over zeven maanden,

Bart en Jeffrey

• 11 Oktober 2012 - 22:18

Anna.:

Ow Bart ga zooo genieten!!!! Liefs an

• 11 Oktober 2012 - 23:48

Marno:

Super veel plezier! De kou in Rusland overleef je wel, gewoon even aanpassen! Flesje per dag is heel normaal :) ciao

• 12 Oktober 2012 - 11:38

Willem:

veel plezier onderweg, maak er een mooie reis van.

• 12 Oktober 2012 - 13:02

Karin De Groen:

He mannen, heel veel plezier. Geniet er van en ik hoop dat jullie inderdaad "rijker" terug zullen komen!! Ik heb gehoord wat er allemaal aangeschaft isndus dat moet helemaal,goed komen

• 12 Oktober 2012 - 13:59

Lisette:

Heel veel plezier!Ga er zeker goed van genieten ;) Liefs Liset

• 12 Oktober 2012 - 18:03

Niels:

Mannen, nou ja...mannen. Haha, nee een vistick en kiekerjan.....

Sorry, grapje! Ik ga jullie blog zeker volgen en ik wens jullie veel plezier, succes, mooie tijden, mooie vrouwen, mooie mannen...., ladyboys, bier, sterke drank, stoere verhalen, mooie foto's, lange nachten, korte nachten, vieze lokale gerechten, lekkere lokale gerechten, lange reizen, ruzies, goedmaaksex, lang haren (Bart), dure uitgaven (Jeffrey), Norit, salsa en wat je allemaal nog meer tegen komt......

Geniet er van!

Niels

• 12 Oktober 2012 - 22:36

Leo En Adrie Markus,vader En Moeder Van Jeff.:

Bart en Jeff.Na een lange gedegen voorbereiding kan jullie geweldige reis morgenochtend beginnen.Wij hebben als vader en moeder nog wel een heel beetje de kriebels,maar dat zal wel spoedig afnemen.Wij zijn nu al heel benieuwd hoe jullie terug zullen komen.wij wensen jullie heel veel plezier,wijsheid,oplettendheid,gezondheid,inzicht en ZEGEN.Ons werk voor jullie beiden tijdens deze hele reis zal zijn,BIDDEN TOT DE GOD VAN DE BIJBEL OM BESCHERMING.Ga met plezier,wij staan in alles volkomen achter jullie.
    HARTELIJK SHALOM.
    Vader en Moeder Markus.

• 13 Oktober 2012 - 11:29

Michel Philippi:

He mannen...

Heel veel plezier en veiligheid op jullie reis gewenst.
    Ben knap jaloers op jullie.....;-)

Groeten,
    Michel Philippi

• 13 Oktober 2012 - 11:41

Gerjo:

Hoi Bart, eindelijk is het dan zover!
    Henk en ik leven met jullie mee.En kijk uit voor pickpockets, weet je nog wat Henrike in Gent overkwam met haar telefoon?
    Maar goed, jullie zijn ook niet gek (;
    groeten van Henk & Ger

• 13 Oktober 2012 - 16:10

Mariëlle:

Ha broer. De reis die je zo lang wilde maken is nu echt begonnen. Ga er enorm van genieten en haal eruit wat er in zit. Deze kans krijg je waarschijnlijk maar 1 keer! Mariëlle en natuurlijk Frank en de kids.

• 13 Oktober 2012 - 20:34

Wim Overgaauw:

Hoi Bart en Jeffrey,

Zo zijn we zaterdagmorgen vroeg opgestaan om je naar Schiphol te brengen.
    Gelukkig hadden we ruim de tijd om met z'n allen even bij elkaar te zitten onder het genoot van een kop koffie jullie uit te zwaaien.
    via flightradar heb ik geprobeerd jullie te volgen. Niet geluk, wat een drukte daar bovenin de lucht.
    Misschien een kleine spurt gemaakt voor het vliegtuig naar Moskou.
    Slaap lekker in het .......sterren hotel in Moskou.
    Groet Anne-Marie en Wim.

• 13 Oktober 2012 - 21:41

Joke En Chris Rollema:

Dag Bart en Jef

Wij wensen jullie een goede reis toe ,en geniet er van